Goed Overheidsschap en kiesgeluk

 

 

Gefeliciteerd ! Nieuwe verkiezingen, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Laten we het eens hebben over kiespijn. Eigenlijk gaat het nieuws elke dag over kiespijn, haha. Kiespijn waarvoor we niet eens naar de tandarts hoeven, en ik bedoel dan de kiespijn van onze keuzes uit het politieke keuzemenu en natuurlijk onze crisissen. Krijg je er geen kiespijn van dan is het wel hoofdpijn, haha.

 

Maar bestaat er ook zoiets als kiesgeluk ? Jazeker. Zoals een grens stellen en erkennen. Want ja, die is er gewoon. Kiezen voor geweldig nieuws of leuk nieuws is ook kiesgeluk, haha. Kiesgeluk geeft energie, dus ik zeg doen !

 

Recht op burgerliefde

Kiesgeluk is ook een Overheid die wel geweldig gaat faciliteren . Gewoon omdat het kan. Wie betaalt die bepaalt En waarom miljarden euro's uitgeven aan onrecht en negatieve maatregelen als we dit ook kunnen spenderen aan meer levensvreugde en wel zijn. Dat is het voordeel van een democratie, die keuze is ook te maken.  Met ons recht op burgerliefde komen we er wel. Burgerliefde Diana?. Ja. Maar wat is daarvoor nodig ?

Om te beginnen het uitgangspunt wat heeft de burger nodig ? In veel communicatie en taal vanuit het Rijk, burgermeesters en wethouders wordt het belang van de stad benadrukt. Naar mijn mening maken de mensen de stad. Een stad leeft door de mensen. Als we het woordje 'stad' nu eens vervangen door het woordje 'mens'. Of vanuit de ambtelijke taal : burger. Wow, dan maakt communicatie echt een wereld van verschil. Je zou er burgerlijk van worden, haha. Vorm van waardering naar de eigen Nederlandse burger., het recht op burgerliefde. Alleen al met dat ene woordje verbeterd de bewustwording dat het draait om de burger. En dan hebben we het nog niet eens gehad over wat ‘mensen ‘ echt nodig hebben, haha. Voel ie ‘m ? Communicatie maakt het positieve verschil !

 

Echt nodig ?

Met het uitgangspunt wat mensen echt nodig hebben verandert naar mijn mening ook de communicatie. Met de politieke wens om vaker naast elkaar te staan kunnen ze bijvoorbeeld beginnen om te faciliteren in plaats van dicteren. We hebben met z'n allen niets voor niets een persoonlijk Burgers Service Nummer waar heb je die anders voor toegewezen gekregen ? ...haha.

Wat is er bijvoorbeeld voor mensen nodig om lekker te kunnen leven ? Zijn lessen over rechten, geld/financiën en zelfvertrouwen bijvoorbeeld zinvoller en nuttig ? Nuttiger dan een Minister van armoedebestrijding bijvoorbeeld ? Dergelijk lesstof is nogal essentieel in onze maatschappij om fijn te kunnen leven. Ja, wat mij betreft horen deze lessen communicatief thuis in het basis of voortgezet onderwijs. Het is de essentie van levensvreugde en welzijn en die zijn wel hard nodig. Grote voordeel van deze aanvliegroute ? Scheelt een hoop onderhoud aan politieke kostenposten die weinig tot niets aan kwalitatieve actie opleveren maar wel direct het gevolg zijn van ons koopkrachtverlies. Mooie ook van deze aanvliegroute ? Het is gelijk de ideale oplossing voor hoofd- en kiespijn dossiers zoals miljarden naar jeugdzorg en armoedebestrijding. Gewoon simpel maken wat simpel is.


Schoolvoorbeeld effectief burgerbeleid

Wij, ouders van een Schoolveteraan van het niet Passend Onderwijs, leerde onze zoon dat Schoolveteraan zijn ook voordelen kent. Zo hoeft hij zich door de onkunde van zijn school gelukkig geen zorgen te maken over het af betalen van een studiekostenschuld, haha. Dat is dan toch maar mooi een positief voordeel van voortijdige beëdiging van zijn schoolcarrière. Resultaat van onze jeugdzorg en onderwijs die miljarden kosten waar ook hard voor gewerkt moet worden.

Geen studieschuld levert gelukkkig wel direct vrijheid en rijkdom op, dus die is nu al in de 'pocket'. Hij werkt nu aan het opbouwen van zijn zelfvertrouwen en zijn eigen bedrijf. Beiden wordt je op school niet geleerd. Dus wij gunnen ons kind die ruimte, heeft ie nodig. In onze kromstaat krijg je precies niet wat je nodig hebt. Ja, eigenlijk is ons kind dus een Nederlandse gelukszoeker, maar voldoet hij niet aan de criteria van statushouder, haha.

Nee = gezinsbeleid

Nee zeggen is wel degelijk een optie. Een prachtig voorbeeld van effectief (burger)beleid. Probeer het ook eens. Het is gewoon gratis. Meer over ons toegepaste gezinsbeleid tijdens onze Survival van niet Passend Onderwijs, andere wijze lessen en de visie van deze moeder - door het onderwijs gewaardeerd met het label ‘lastige ouder’ - kun je lezen in het boek Schoolveteraan . Boek Schoolveteraan is vanuit uw luie stoel te bestellen bij bol.com 
 

Studie GO : Goed Overheidsschap = toekomst perspectief

Nee zeggen is een omslagpunt. Wie betaalt, die bepaalt. U en ik dus. Om tot een positieve gamechanger te komen stel ik de introductie in het onderwijs voor van het schoolvak ‘Goed Overheidsschap’. Een schoolvak waarin harde criteria en voorwaarden liggen die nodig zijn voor een positief toekomst perspectief van onze (klein)kinderen. Eén die wel voldoet aan opdrachtgeverschap van een menselijker, betaalbaar en dus leefbaar systeem. Eén die afrekent met woorden hoog of laag opgeleid, die burgers wel waardeert en waarin mensen elkaar wel versterken. Ik zeg ready ? GO !

Ik wens je komende tijd veel levensvreugde, genietmomenten met je geliefden, koopkracht en graag tot een volgende blog !

 

Liefs vanuit Almere,

Diana Stroeven

 

Auteur Schoolveteraan
#leefnuengeniet

 

Diana Stroeven.

Diana Stroeven │NIMA Marketing en communicatie specialist │ Auteur boek Schoolveteraan │ Communicatie Blog │ Communicatie-expert

Opiniestuk Diana Stroeven januari 2023 Onderwijsblad van AOb

Opiniestuk van Diana Stroeven in Onderwijsblad van de Onderwijsvakbond Aob over het boek Schoolveteraan en Passend Onderwijs.

Diana, digitalisering en het 
marketing- en communicatievak

Diana beheerst ruim 30 jaar het marketing- en communicatievak. Een NIMA marketing en communicatie professional in hart & nieren.

Pionieren en werkervaring op doen bij media. O.a. jaren werkzaam als marketing- en sales coördinator bij een groot familie- en verpakkingsbedrijf.

Actief meebewegen met het begin van internet en de eerste, digitale innovaties. Zoals het opzetten van een strategisch digitale technische, klant-, marketing- en communicatiedatabase. In 2004 al voorbereiden op online interacties en verkopen aan de klant. Het levert vele inzichten op gebied van ICT, bedrijfsprocessen én de waarde van mensen.

Marketing en communicatie passie
 

Wanneer het verpakkingsbedrijf door een internationale speler wordt overgenomen maakt Diana de overstap naar dienstverlener Multinal Group in de functie van marketing manager.

Een paar jaar later wordt Diana commercieel directeur van de hele Group. Met haar marketing passie weet zij met haar team de nationale én internationale positie van het bedrijf te verstevigen en een miljoenen omzetgroei te realiseren.

De naamsbekendheid neemt merkbaar toe en bedrijven worden toegevoegd aan de Group. Een voelbaar succes in - en buiten de organisatie, zij voelt zich groeien.

Ontzorgen van de klant. Problematiek uit de keten filteren, mensen verbinden om tot een nog beter (marketing) product/dienst te komen.

Dienstverlening die zichzelf door toegevoegde waarde verkoopt en waarbij communicatie bewezen het positieve verschil maakt. 

Diana in beeld en geluid

Interview  Ontzorgen van de klant

Versterking dienstenaanbod met overname

Krachtenbundeling met samenwerkende business partner

Sportsponsering NL sportteam WK beachvolleybal

Metaalnieuws: metalisseren kunststof

Nationaal oorlogsmonument Conserveren
St. Aircraft Recovery Group 1940-1945

Podcast over boek Schoolveteraan

Diana Stroeven in gesprek met Natasja Esmeijer van Beelddenkers in de Podcast Schoolveteraan.
Diana Stroeven haar marketing en communicatie bedrijf en haar vakgebieden, advies, consultancy of maatwerk masterclass Communicatie en ICT bedrijfsproces. Kwaliteit van communicatie in de zorg. Communicatie en kwaliteit. Interne communicatie. Kansrijke ideeën en marketing concepten. Onderwijs en jeugdzorg. Auteur Boek Schoolveteraan. Rendement op geld. Wél belasting betalen, communicatie win-win. Uitgever boek Schoolveteraan. Communicatie maakt het positieve verschil. Diana Stroeven.

NIMA Marketing en Communicatie-expert

Ondanks haar succes als commercieel directeur, haar passie en werkplezier in het marketing- en communicatievak weet de 'man' met de hamer haar te bereiken.

Direct gevolg van bedrijfsgroei, waarbij ondersteuning onvoldoende geprioriteerd wordt door de eigenaar. Het resulteert in een fysiek, ernstige burn-out met blijvende gevolgen. Diana heeft haar les geleerd, kiest voor zichzelf en slaat een nieuwe weg in.

Auteur boek Schoolveteraan
Haar gezin krijgt onverwachts vanwege de ziekte van haar kind te maken met de negatieve mindset van de Onderwijsketen. Het gezin belandt in een jarenlange Survival van niet Passend Onderwijs. Het wordt een oorlogsvoering om het recht op onderwijs voor haar zieke kind geregeld te krijgen. De harde realiteit van beleidsuitvoering en Nederlandse  bureaucratie. Onacceptabel. Diana besluit hun waargebeurde verhaal vast te leggen in een boek. Ze verrijkt het boek met haar visie op het onderwijs, win-win, meer levensvreugde en de positieve bijdrage van communicatie.
 

Het wordt het boek : Schoolveteraan.

Het maakt Diana auteur en uitgever. Boek Schoolveteraan is te vinden in de bibliotheek.

Diana is ook interim in te huren voor marketing- en communicatie-opdrachten en verzorgt de Masterclass:

'Communicatie maakt het positieve verschil'.

Hieronder Marije Dunnebier die het debuterende boek voor Diana drukte.

Gedrukte boek verkoop via all3 webshop of bol.com .

Nederlandse E-book van Schoolveteraan kopen

Engelse E-book verwacht eind 2023. Jaja, Diana is weer lekker op dreef, haha.

Marije Dunnebier en Diana Stroeven wanneer het boek Schoolveteraan vers van de pers afkomt.
Schoolveteraan van auteir Diana Stroeven is ook via bol.com bestelbaar.

Een review over het boek mag u schrijven op webwiki : boek Schoolveteraan


Senior Communication Professional  ►  Senior Marketing Professional   Senior Digital Professional   Register marketeer (Internationaal)

Diana Stroeven is NIMA marketing en communicatie specialist.
NIMA Senior Communication Professional. Persoonstitel die Diana  Stroeven in aanvraag heeft. Eigenaar bedrijf Communicatie-expert
NIMA Senior Marketing Professional . Diana Stroeven heeft deze titel als gediplomeerd NIMA Marketing professional met 30 marketing ervaring in aanvraag bij het NIMA.
NIMA Senior Digital Professional  in aanvraag bij NIMA.
NIMA Register marketeer (internationaal) welke Diana Stroeven in aanvraag heeft bij NIMA.

Studenten weten Diana als communicatie-expert te vinden, zoals Youri van Heumen, studerend aan de Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg. Lees de portfolio van Youri van Heumen en de feedback van Diana over interne communicatie barrière.

Bedrijf Communicatie-expert en Communicatie blog

Communicatie blog van marketing en communicatie specialist Diana Stroeven. Blog wordt gepubliceerd via Communicatie-expert. Diana Stroeven blogt over positieve communicatie. Communicatie blog over mindset, win-win en positieve communicatie.  Blog over o.a.  bestuurscultuur , spaarfabeltjes en kwalitatieve inzichten.

Partner groen beheer familiebedrijf all3

Familie groenbedrijf all3. Groen en moestuin specialist. Verzorgt groenbeheer voor Vve's, bedrijven, legt moestuin aanleg, tuin onderhoud, onkruid verwijderen of kopen van accu tuingereedschap. all3 is Pontifex VCA gecertificeerd. Samen met haar zoon - Schoolveteraan - groen beheer bedrijf all3 gestart.  In all3 webshop wordt boek Schoolveteraan verkocht.

Start-up

Kanzrijk Start-up. Kanzrijk : start-up met positiviteit en oog voor mogelijkheden. Initiatief van Diana Stroeven, NIMA marketing en communicatie specialist.

Nieuw initiatief  Droomfonds

Droomfonds initiatief van Diana Streoeven.

Spiegel adoptie Depot Boijmans van Beuningen, de mijlpaal  en  prachtige Depot in communicatie blog

Diana Stroeven vindt dat Nederland een wereldattractie rijker is met het Spiegel Depot van  Boijmans van Beuningen en adopteerde daarom met haar bedrijf Communicatie-expert een spiegel.