Positieve discriminatie en communicatie

 

Hallo lieve geluksvogels,

Haha, die had u niet verwacht hé? Ik dacht laat ik mijn blog een heerlijk positief beginnen. Geluk lacht u toe.  Immers, met de wetenschap dat ongeluk in een klein hoekje zit, is het enige wat we moeten doen om meer geluk te krijgen uit dat kleine hoekje blijven, haha. Laat de levensvreugde maar komen.

Weet u dat er wel degelijk ook positieve discriminatie bestaat ? Neem als schoolvoorbeeld nu maar eens onze Koning. Die arme man wordt gediscrimineerd door de Nederlandse Belastingdienst. En wat doen we met die wetenschap ? Komen we voor hem op ? Nee, want hij mag geen Belasting betalen. Hij wordt uitgesloten. In het kader van een inclusieve samenleving zou je dus ook als uitgangspunt kunnen nemen, dat wij het hem gunnen om wel geldelijk bij te dragen aan het collectieve belang, haha. Want daar maakt hij tenslotte ook onderdeel van uit. Mijn gunfactor heeft ie hoor.


Uitsluiting van belasting betalen
Overigens is uitsluiting van Belasting richting onze Koning wat mij betreft een vorm van positieve discriminatie, die ik iedere Nederlander gun. Door keuze vrijheid of uitgesloten te worden van een geldelijk bijdrage in het collectieve belang, krijgt uw eigen geld de kans om wél te groeien. Positieve gevolg voor mensen ? Er hoeft minder aanspraak gemaakt te worden op collectieve voorzieningen van het Rijk, wat direct een positief effect heeft op onze algemene lasten, die kunnen dan omlaag. Win-win, die direct bijdraagt aan uw en mijn koopkracht.

Weet u ook gelijk waarom het koninklijke vermogen wel de kans krijgt om te groeien: Uitsluiting van Belasting. Discriminatie kan dus gewoon wél positief zijn. Dus eigenlijk is onze Koning een gediscrimineerde geluksvogel, haha.


Belastinggarantie
En wat zijn wij een geluksvogels dat wij in Nederland de garantiezekerheid op het betalen van Belasting hebben. Het ideale instrument om ongelijkheid in ons land te voorkomen. En dat lukt ook steeds beter. We hebben zelfs bij onze Haagse geldvissers nu een minister van armoedebeleid. En gelukkig is er ook klantengroei waar te nemen bij de Nederlandse voedselbanken. De Belastingdienst doet haar werk dus uitstekend: zij is meester in het belasten van mensenlevens. En die Belastinggarantie hebben we met z’n allen dan toch maar mooi in de pocket, nu nog het voordeel genieten. Iets met goed Overheidschap .


Cursus 6,17% rendement

Overigens overweeg ik de cursus 6,17% rendement op geld te gaan volgen bij de Belastingdienst. Ze schijnen daar precies te weten hoe je dit rendement kunt behalen. Want laten we wel zijn, als de ficus zo’n verwachting op tafel legt, valt er voor burgers - ook wel mensen genaamd - wat te leren.

Met de wetenschap dat 25% van de Nederlanders – bron Financiële Dagblad, column Jort Kelder – geld te kort komt en/of rood staat, brengt dat ons ook naar het goede nieuws. Want een rendement van de fiscus zelf op onze miljarden aan belastingen, biedt dus andersom bij een verondersteld rendement van 6,17% kans voor de fiscus om met hun trucje de collectieve lasten naar beneden bij te stellen. In het belang van onze koopkracht. Win-win , eindelijk eens écht waar voor ons geld. Dat heet geweldig faciliteren .


Meer Belasting willen betalen

Positief is ook dat ik steeds vaker geluiden dat er mensen zijn die graag meer belasting willen betalen. Deze mensen willen hun verantwoordelijkheid nemen . Miljonairs die meer Belasting betalen als een luxe zien, maar eenvoudig weg van de Belastingdienst niet meer Belasting mogen betalen. Zelfs als zij willen. Een geluid dat er ook is en door vele vermogenden wordt gedragen. Hoe mooi is dat ? Er zijn dus wel degelijk mensen die bereid zijn om een deel van hun koopkracht te delen, zodat iemand anders het beter kan hebben. Uitgerekend het Nederlandse instituut met die taak om dit te ‘regelen’, onze Belastingdienst, weet de ontvanger van een extraatje vervolgens met succes te korten. Zo iemand wordt dan door een 'aanslag' van de Belastingdienst alsnog getroffen, dat is geen 'Toeslag'.  Het heet niets voor niets de ‘ Belast ingdienst’, haha.

'Communicatie maakt het positieve verschil'.
 

Liefs,

Diana Stroeven
#leefnuengeniet

Auteur boek Schoolveteraan

 

Diana Stroeven.

Diana Stroeven │NIMA Marketing en communicatie specialist │ Auteur boek Schoolveteraan │ Communicatie Blog │ Communicatie-expert

Opiniestuk Diana Stroeven januari 2023 Onderwijsblad van AOb

Opiniestuk van Diana Stroeven in Onderwijsblad van de Onderwijsvakbond Aob over het boek Schoolveteraan en Passend Onderwijs.

Diana, digitalisering en het 
marketing- en communicatievak

Diana beheerst ruim 30 jaar het marketing- en communicatievak. Een NIMA marketing en communicatie professional in hart & nieren.

Pionieren en werkervaring op doen bij uitgevers en televisie media en daarna jaren werkzaam als marketing- en sales coördinator bij een groot familie- en verpakkingsbedrijf.

Actief en flexibel zijn met het begin van internet en de eerste, digitale innovaties. Zoals het opzetten van een strategisch digitale technische, klant-, marketing- en communicatiedatabase. In 2004 al voorbereiden op online interacties en verkopen aan de klant. Het levert vele inzichten op gebied van ICT, bedrijfsprocessen én de waarde van mensen.

Marketing en communicatie passie
 

Wanneer het verpakkingsbedrijf door een internationale speler wordt overgenomen maakt Diana de overstap naar dienstverlener Multinal Group als marketing manager om een paar jaar later de rol van commercieel directeur van de hele Group te vervullen.

Met haar marketing passie weet zij met haar team de nationale én internationale positie van het bedrijf te verstevigen en een miljoenen omzetgroei te realiseren.

De naamsbekendheid neemt merkbaar toe en bedrijven worden toegevoegd aan de Group. Een periode van voelbaar succes binnen en buiten de organisatie. 

Ontzorgen van de klant. Oplossingsgericht werken, mensen verbinden en win-win in de maakindustrie stimuleren dat tevens de marketingportefeuille dient.

Dienstverlening die zichzelf door toegevoegde waarde verkoopt en waarbij communicatie bewezen het positieve verschil maakt. 

Diana in beeld en geluid

Interview  Ontzorgen van de klant

Versterking dienstenaanbod met overname

Krachtenbundeling met samenwerkende business partner

Sportsponsering NL sportteam WK beachvolleybal

Metaalnieuws: metalisseren kunststof

Nationaal oorlogsmonument Conserveren
St. Aircraft Recovery Group 1940-1945

Podcast over boek Schoolveteraan

Diana Stroeven in gesprek met Natasja Esmeijer van Beelddenkers in de Podcast Schoolveteraan.
Diana Stroeven haar marketing en communicatie bedrijf en haar vakgebieden, advies, consultancy of maatwerk masterclass Communicatie en ICT bedrijfsproces. Kwaliteit van communicatie in de zorg. Communicatie en kwaliteit. Interne communicatie. Kansrijke ideeën en marketing concepten. Onderwijs en jeugdzorg. Auteur Boek Schoolveteraan. Rendement op geld. Wél belasting betalen, communicatie win-win. Uitgever boek Schoolveteraan. Communicatie maakt het positieve verschil. Diana Stroeven.

NIMA Marketing en Communicatie-expert

Haar passie voor het marketing- en communicatievak levert bedrijfsgroei op, waarbij ondersteuning onvoldoende geprioriteerd wordt door de eigenaar. Het resulteert in een fysiek, ernstige burn-out met blijvende gevolgen die om meer flexibiliteit vragen om in haar kracht terug te komen.

Auteur boek Schoolveteraan
Haar gezin krijgt daarnaast te maken met een chronisch ziek kind, waardoor de familie Stroeven in een jarenlange Survival van niet Passend Onderwijs beland. Het recht op Onderwijs waarvoor iedereen betaald, verwordt door bureaucratie en onkunde met Passend Onderwijs in de keten tot een onderwijsconflict dat veel weg heeft van oorlogsvoering met haar gezin.
Resultaat van Onderwijs ? Haar kind gedupeerd. Onacceptabel. Diana besluit hun waargebeurde verhaal vast te leggen in een boek. Ze verrijkt het boek met haar visie op het (lachwekkende) onderwijs, win-win, meer levensvreugde en de positieve bijdrage van communicatie.

Het wordt het boek : Schoolveteraan.

Naast auteur besluit Diana het boek in eigen beheer uit te geven. Boek Schoolveteraan is te vinden in de bibliotheek. Of boekhandel De Slegte over Diana Stroeven als auteur.

Diana is ook interim in te huren voor marketing- en communicatie-opdrachten en verzorgt de Masterclass:

'Communicatie maakt het positieve verschil'.

 

Marije Dunnebier drukte het debuterende boek van Diana. Ontwerp boekomslag Erik Roukens Groove Graphics.

Gedrukte boek verkoop via all3 webshop of bol.com . Nederlandse E-book van Schoolveteraan te koop via de vele online boekhandels o.a. via Centraal Boekhuis servicecode 1741439.

Engelse E-book verwacht 2024. Jaja, Diana is weer lekker op dreef, haha.

Marije Dunnebier en Diana Stroeven wanneer het boek Schoolveteraan vers van de pers afkomt.
Schoolveteraan van auteir Diana Stroeven is ook via bol.com bestelbaar.

 webwiki : boek Schoolveteraan voor reviews lezen of schrijven.


Senior Communication Professional  ►  Senior Marketing Professional   Senior Digital Professional   Register marketeer (Internationaal)

Diana Stroeven is NIMA marketing en communicatie specialist.
NIMA Senior Communication Professional. Persoonstitel die Diana  Stroeven in aanvraag heeft. Eigenaar bedrijf Communicatie-expert
NIMA Senior Marketing Professional . Diana Stroeven heeft deze titel als gediplomeerd NIMA Marketing professional met 30 marketing ervaring in aanvraag bij het NIMA.
NIMA Senior Digital Professional  in aanvraag bij NIMA.
NIMA Register marketeer (internationaal) welke Diana Stroeven in aanvraag heeft bij NIMA.

Studenten weten Diana als communicatie-expert te vinden, zoals Youri van Heumen, studerend aan de Fontys Hogeschool Journalistiek in Tilburg. Lees de portfolio van Youri van Heumen en de feedback van Diana over interne communicatie barrière.

Bedrijf Communicatie-expert en Communicatie blog

Communicatie blog van marketing en communicatie specialist Diana Stroeven. Blog wordt gepubliceerd via Communicatie-expert. Diana Stroeven blogt over positieve communicatie. Communicatie blog over mindset, win-win en positieve communicatie.  Blog over o.a.  bestuurscultuur , spaarfabeltjes en kwalitatieve inzichten.